O mně
Mgr. Petra Poláková

Kdo jsem?

Jsem houževnatá a akční máma v nejlepších letech, která má ráda děti, hudební a pohybové aktivity. Vystudovala jsem FSV UK a pracuji v oblasti životního prostředí, ale když se mi narodili mí kluci Míla a Fába (2011 a 2012), začala jsem s nimi hrát a cvičit a zjistila jsem, že v tom tkví můj potenciál. Nakonec jsem se stala instruktorkou dětské jógy v rámci České asociace dětské jógy a získala jsem v Londýně i mezinárodní certifikát asociace Rainbow Kids Yoga. Náš příběh si můžete přečíst zde

Co nabízím?

Zdravý pohyb pro všechny od 2 do 99 let!

Co je pro mě nejdůležitější a co ráda předávám dál?

Využívám prvky posturální jógy a zapojení těchto prvků - radost, lehkost, správné nastavení osy těla, dýchání, práce s periferiemi (nožní klenba, dlaně,prsty u rukou), rovnováha a především fascie a hluboký stabilizační systém páteře.

Odměnou jsou mi vděční klienti, kterým pomohlo cvičení od nejrůznějších bolestí pohybového aparátu!

Plánuji i veselé cvičící programy i pro seniory v domě pro Seniory na Praze 4-Chodov, kde v současné době působím.

Co tedy dětská jóga?

Zaměřila jsem se na rodinnou jógu hlavně proto, aby spolu mohly děti a rodiče kvalitně trávit čas. A též proto, aby se dětem pohybem mohly propojit nervové spoje a mozkové hemisféry a aby děti byly tedy fit nejen fyzicky ale aby se daly „do pohybu“ i svůj mozek. Tím se totiž i lépe například připraví na školní docházku!

Protože jsem absolvovala kurz Rainbow kids yogy, jsou mé lekce jsou jako duha (Rainbow)- veselé, někdy bláznivé, ale vždy plné nápadů, hudby, cvičení ve dvojicích, akrobatické jógy, ale i zklidňujících masáží.

A co dál?

Sice mám své lekce stále jen jako koníčka. Ale mám plno plánů, své myšlenky občas šířím v nejrůznějších článcích v časopise Meduňka a Rodiče. Aktivně se účastním pracovních skupin pro předškolní vzdělání. Chci se zaměřit na práci s dětmi se speciálními potřebami, protože pohyb skutečně pomáhá propojit nervové spoje, pomůže odbourat přetrvávající primární reflexy a obecně tak posunout řešení potenciálních problémů některých dětí.

Začátky

Kroužek pro děti v Klokánku na pražském Chodově byl mou vůbec první osobní zkušeností. Pro nezkušeného lektora jako jízda na kolotoči, ale bylo to báječné a práce s těmito dětmi byla báječná a oboustranně, jak věřím, obohacující. Vzpomínám na ně s velkou láskou.

Hudební škola Malý Muzikant mě přijala do řad svých lektorek a já jsem poprvé stanula před platícími klienty v báječném Toulcově dvoře. Rodiče s dětmi od 1,5-3 let vítám každý den tancem a zpěvem a společně se s radostí věnujeme skvělým písním Veroniky Diamantové.

Kurzy:
2017 - Mezinárodní certifikát Rainbow Kids Yoga (Yoga for Kids and Families Teacher Training - Londýn - Certifikát
2017 - Desatero pro rozvoj děti v MŠ (řešení problému ADHD pohybem) - Pohybové studio MUdr. Kleplová - Certifikát
2017 - Aktivity každodenního života, senzomotorický materiál a Montessori filosofie - práce s dětmi od 0 do 6 roků Centrum holistického vzdělávání - Certifikát
2016 - Instruktor jógy, Česká asociace dětské jógy Profil cvičitele - Certifikát
2015 - Lektorka hudební školy Malý muzikant Kontakt
2015 - Seminář jógové hry pro předškoláky, česká asociace dětské jógy
Vzdělání:
2005-2009 Fakulta sociálních věd, mezinárodní vztahy

Napsali jsme

Co lze očekávat?

  • Chcete?
    • mít:
      • zdravá záda
      • pružnější tělo
      • protažená chodidla
      • lepší imunitu
      • klidné myšlenky
      • hlavu bez bolesti
      • lepší zrak
      • pocity lehkosti
      • své emoce pod kontrolou…
  • Můžete!
    • přijít na jógu zaměřenou na jemný, zdravý pohyb, uvolnění a aktivaci středu těla a na vědomou práci s tělem a dechem
    • mít největší přínos ze cvičení, které je samo o sobě radostí a příjemným zážitkem
    • naučit se pár cviku, které lze cvičit i doma

Principy mé dospělé jógy

Posturální jóga
moderní zdravá jóga která propojuje jógu a vývojovou kineziologii
Komplexnost – Body and mind
Práce s tělem (ásány), dechem (pránajáma) a myslí (afirmace)
Cviky zaměřené na aktivaci vnitřních orgánů
Jemnost
Soustředěné a přesně prováděné pohyby blížící se k terapeutické józe
Protažení nohou a rukou
Práce s okohybnými svaly
Dechová cvičení
Práce s mudrami – pozice prstů a rukou pro efektivitu cvičení a vyladění emocí
Trénink
Trénujeme a propojujeme mozkové hemisféry
Dynamika
V pozicích setrváme 2-3 dechy, cviky neopakujeme, při cvičení, jak věřím, neusnete☺
Síla
Posílení nejjemnějších částí těla, středu těla a hlubokého stabilizačního systému (svaly pánevního dna, bránice, bedrokyčelní svaly, šikmé břišní svaly, vzpřimovač páteře)
Radost
Cvičíme za zvuků příjemné hudby - většinou manter
Používáme afirmace k podpoře lepšího prožitku ze cvičení
Relaxace
Klid a jemně vedená relaxace zaměřená na odbourání stresu
Originalita
Může dojít i na zpěv a tanec, bude-li skupinka chtít
Respekt
Respekt k potřebám skupinky – omezený počet účastníků
Individuální přístup
Lehké korekce během cvičení
Využití pomůcek pro větší pohodlí při cvičení
Flexibilita
Všechno může být jinak☺
Kontinuita
Cviky mohou mít ten správný efekt při pravidelném cvičení, kromě vedené lekce jednou týdně nabídnu malé sestavy pro každodenní použití

Zásady cvičení jógy

  1. Snažte se chodit včas.
  2. Mluvte s lektorem – před lekcí upozorni na zdravotní či jiné omezující problémy, během hodiny upozorni na nepohodlí
  3. Cvičte v pohodlném oblečení
  4. Nepoužívejte výrazný parfém – vůně může vadit při dechovém cvičení
  5. Soustřeďte se na své tělo a dech
  6. Cvičte s láskou sám k sobě a s pozitivním záměrem
  7. Respektujte své momentální rozpoložení – když chceš cvičit, cvič, když nechceš, odpočívej
  8. Respektujte své tělo - necvič do bolesti a cvičení nám má přinášet radost
  9. V každé pozici vydržte několik sekund podle vlastních možností – většinou na dva až tři klidné dechy
  10. Všechny pohyby provádějte pomalu a klidně
  11. Během cvičení dýchejte pravidelně a uvolněně
  12. Při cvičení mějte pozornost zaměřenou na prováděný pohyb a úsměv uvnitř
  13. Buďte si vědomí toho, že děláte maximum a tvé tělo i mysl ti děkují

Kde cvičím

Domov seniorů Chodov - Donovalská 2222/31 - velká modrá budova vchod z ulice Donovalská, Kinosál
Zastávka Bus Donovalská, Bus 177, 182 z metra Opatov, bus 154, 170, 197 - z metra Háje, bus 197 - metro Chodov, bus 125 - zastávka Chodovská tvrz a 10 min pěšky
auto - parkování ulice Stýblova

Cena

Dospělí – Kurz 10 lekcí za 120Kč/lekce (možnost náhrady)
Jednorázový vstup 140 Kč.


Registrujte se na petra(@)jogasradosti.cz – počet účastníků omezen

Prohlášení

Před prvním cvičením prosím předejte prohlášení o zdravotním stavu

Terapeutické poradenství

připravujeme

Jóga pro děti, společné cvičení s rodiči

  • Je to originál - cvičí rodiče i děti od 2-5 let
  • Nemusíte shánět hlídání ani nemusíte čekat, až vaše dítě docvičí – cvičte spolu!
  • Poznáte se lépe navzájem
  • Podpoříte vzájemné pouto mezi vámi

Principy mé jógy rodičů s dětmi

  • Protažení
  • Posílení
  • Humor
  • Zpívání
  • Prevence plochých nohou
  • Oční cviky
  • Cviky na podporu imunity
  • Cviky na podporu správného držení těla
  • Hry a příběhy
  • Dechová cvičení
  • Cvičení na podporu správné výslovnosti
  • Masáž a relaxace
  • Cvičení je založené na radosti a vzájemné sounáležitosti
  • Cvičení na propojení hemisfér
  • Cvičení prstů na jemnou motoriku
    • Rozcvička jako z dospělé jógy
    • Herní prvky dětské jógy
    • Párové cvičení a prvky akrobatické jógy pro odvážnější děti a maminky (dle knížky Matějova akrobacie)
    • Masáže dětí a rodičů

cena - 1650 Kč za 15 lekcí (délka lekce je 55 min)
registrujte se na petra@jogasradosti.cz

Kde cvičím

Domov seniorů Chodov - Donovalská 2222/31 - velká modrá budova vchod z ulice Donovalská, Kinosál

Přihláška a prohlášení

Po ukázkové hodině prosím předejte osobně nebo emailem přihlášku a prohlášení o zdravotním stavu

Upozornění: Lekce jógy mají svou koncepci a strukturu a pozitivní dopady na zdraví dětí má právě pravidelné cvičení. Vzhledem k tomu, že cvičíme ve věkově oddělných skupinkách, není možné zatím čerpat náhrady v jiných časech. Neúčast dětí na lekcích nesnižuje celkové náklady na chod kroužku, odměny instruktorům apod. Není proto možné navrácení kurzovného za tyto lekce. Prosíme tedy rodiče o zvážení této skutečnosti ještě před přihlášením dítěte do kroužku. Pozdějším žádostem o náhrady či navrácení kurzovného nebudeme umět vyhovět. Jako bonus je jedna hodina během zdarma.

Další užitečné informace

Co dál dělat, pokud s chcete se cítit dobře?

Nejen fyzické cvičení nás povede k lepší fyzické kondici.

Strava

  1. Samozřejmostí je vynechání umělých a nehodnotných potravin (junk food), jakož i tavených sýrů, uzenin, umělých limonád, sladkostí
  2. Omezení kravského mléka, bílého cukru a bílé mouky.
  3. Snídaně mít v co největší míře teplé formou různých kaší – ovesná, polenta, rýžová, jáhlová – s přidáním javorového sirupu, mandlového másla, oříšků, semínek,
  4. Používat i během dne nebo na chleba co nejvíce obohacujících co nejvíce používat semínka a zdravé oleje – přidávám je do jogurtů, na chleba
  5. Používat klíčky
  6. Používat naklíčená semínka
  7. Používat kvalitní soli – nejlépe himalájská sůl
  8. Používat kvalitní bujony bez glutamántů
  9. Používat vinný ocet
  10. K dochucování používat umeocet, tamari
  11. Zařazovat netradiční luštěniny – cizrna, červená čočka, fazole adzuki
  12. Zařazovat netradiční přílohy – bulgur, quinoa, tříbarevná rýže
  13. Respektovat stravování podle ročního období – omezit citrusy a ochlazující potraviny v zimě
  14. Pít vodu – teplou vodu, vodu s citronem a kvalitní štávy a čaje
  15. Do jídla přidávat mořské řasy – vařit s řasou wakame, kombu, přidávat řasu nori do studených jídel
  16. Jíst kvalitní sladkosti a sušenky, čokolády apod. bez barviv
  17. Používat kvalitní kosmetiku
  18. Při nemoci sáhnout po přírodních prostředcích, homeopatiku či prostředcích tradiční čínské medicíny
  19. Kultura vlastního jezení. Děti vedu k tomu, že jíme v poklidu, pokud se dá☺, bez rušivých elementů typu televize a mobilní telefon nebo i nevhodná a konfliktní témata. Často dětem připomínám, abychom si uvědomili co jíme, z čeho jsme jídlo, které právě konzumujeme, uvařili a kde se třeba jednotlivé ingredience získávají.

Emoce a myšlenky

Mít vyvážené emoce, to je sen každého, kdo sám na sobě pracuje. Jsme ovšem lidé, kteří jsou tady na tomto světě i se svým balíčkem toho, co si mají zpracovat, jehož nedílnou součástí jsou i lidské emoce a myšlenky. Sama jsem za léta, co putuji duchovní cestou, zjistila, že je velmi obtížné zachovat si klid a rozvahu a kolikrát jsem si vyčítala, že už bych měla být klidná a vyrovnaná, když medituji a cvičím…Ale houby☺ Každý den nám něco jiného přichystá, každý den nás čekají nějaké zkoušky. Nejlépe v podobě našich blízkých. Stačí pak chvíle hladu a pocit časového stresu a emoční výbuch je na světě. Naše cesta je cesta karmy a dharmy – něco zpracováváme, někam se posuneme, zažijeme dobré věci a zase něco zpracováváme. Důležité je, abychom si řekli, ano tak to je a vítali každou zkušenost s určitou radostí a nadhledem. Abychom uměli odpouštět sobě a druhým, abychom se uměli omluvit, abychom se poučili ze vztahů, které zrovna nejsou harmonické a dovedli zavnímat, že nám tento vztah nastavuje určité zrcadlo. Abychom se naučili věci propouštět s lehkostí a na ničem nelpět. A abychom dokázali být dostatečně flexibilní. K flexibilitě těla nám může pomoci jóga, flexibilitu mysli pak budujeme celý náš život. Je hezké brát život jako představení, kdy můžeme občas poodstoupit a podívat se z pozice pozorovatele…A i když jedu přeplněným metrem a stres na nás doléhá, říct si stop, zavřít oči, nadechnout se a když oči otevřeme, uvidíme tvář milého člověka, oblaka na obloze nebo stromy v dálce.

Užitečné odkazy

www.cadj.cz
www.zdrave-ziti.cz
www.malymuzikant.cz
www.tensegrity.cz
www.lepsi-zrak.cz
www.jogoviny.cz
www.yogapoint.cz
www.prospokojenedeti.cz
www.red-tulip.cz
www.prodys.cz
www.montessoricz.cz
www.pohybovestudio.cz
www.MAMAfaktura.cz
www.lenkaoravcovajoga.cz

Doporučená literatura pro děti:

  • Luhanová, H.: Lali Joga
  • Mindfuldness: Klidně a pozorně jako žabka
  • Thapar, M.: Dobré ráno sluníčko
  • Tayemans, R.: Matějova akrobacie
  • Podolsky, Cyril: čarovná rolnička
  • ČT: Jogínci
  • Baunnenberg, T.: Jóga pro děti

Doporučená literatura  výchova a vzdělání:

  • Dweck, C.: Nastavení mysli, Jan Melvil Publishing, Brno, 2015
  • Chade-Meng Tan: Hledej ve svém nitru, Knižní klub, Praha 2014
  • Eckman, P.: Odhalené emoce, Jan Melvil Publishing, Brno, 2015
  • Gottman, J.: Sedm prinipů spokojeného manželství, Jan Melvil Publishing, Brno, 2015
  • James, O.: They F... you up, London, Bloomsbury, 2002
  • Karp, H.: Nejšťastnější batole v okolí, Ikar, Praha, 2008
  • Kopřiva P.,Nováčková J.,Nevolová D.,Kopřivová T.: Respektovat a být respektován.Kroměříž, 2008
  • Ludwig, P.: Konce prokrastinace, Jan Melvil Publishing, Brno, 2013
  • Medina, J.: Pravidla mozku dítěte, Computer Press, Brno, 2011
  • Montessori, M.: Tajuplné dětství, Triton, Praha, 2012
  • Sears, W.: Kontaktní rodičovství, Argo, Praha, 2012
  • Seligman, M. E. P.: Learned Optimism: How to Change Your Mind and Your Life. Vintage, 2006
  • Seligman, M.: Vzkvétání, Jan Melvil, Brno, 2014
  • Sunderland, M.: Věda zvaná rodičovství, Ikar, Praha, 200

Doporučené filmy:

  • Summerhill